Interaktion mit Kulissenobjekten bei der Personenanimation

  • #10, by MachtnixTuesday, 22. April 2014, 20:46 10 years ago

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  • #11, by afrlmeTuesday, 22. April 2014, 20:59 10 years ago
    hmm... I'm not understanding the diagram, I'm having one of those stupid days, the day, mind. razz

    P.S: png seems to uploading as image attachment ok.

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  • #12, by MachtnixTuesday, 22. April 2014, 21:32 10 years ago
    Well, it's not your fault... OK, shortly:
    the character enters a phone box box. This is an animated movie with character and box insinde. Now I have to put the box further on the background (Kulisse). If the character leaves the place (and the animation ends), the phone box must be still there, must it? :-) The problem is to adjust the box object exactly at the same place where the box stands in the animation, so nobody can perceive the difference. There is the screenshot for, because I haven't any correct coordinates to place it... That's all! ;-)

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  • #13, by afrlmeTuesday, 22. April 2014, 22:05 10 years ago
    general animation positions are based on the top left corner of the image/animation. Either add it as part of the background first or as a scene object. If you add it as a scene object then you can move it around as needed to match them up. or you can set the preview of the animation to half transparency or something while placing it onto the scene so that you can correctly match it up to the image in the background.

    Sorry, I'm just not wrapping my head around such a simple issue.

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  • #14, by MachtnixTuesday, 22. April 2014, 22:25 10 years ago
    Hmmm, interesting. I haven't found this in Visionaire 3... I think I have to look closer. *shame*. Yes, objects to move you can set to half transparency, thats right. I tried it for myself. Can I see the charakter animation AND the object position both??? That would be the solution: place the charakter animation, set the object at the right place fitting together. Maybe I have to correct the final size in the 3D-program only...

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  • #15, by afrlmeTuesday, 22. April 2014, 22:36 10 years ago
    I believe 3.7.1 had same or something similar? I don't really remember though as I've been using dev & beta builds since sometime early 2013 I think.

    I think you can only see character animation previews in the way system? I forget.

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  • #16, by MachtnixTuesday, 22. April 2014, 22:41 10 years ago
    I think you can only see character animation previews in the way system? I forget.


    Yes, I think so. You can play the animation in a preview to set the frame breaks and you can place the character to fix its size on the way system.

    Machtnix.

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  • #17, by afrlmeTuesday, 22. April 2014, 22:48 10 years ago
    Oh er yeah in 4.0 beta you can now see the objects/animations on the waysystem too - I forgot. Couldn't in 3.7.1. Makes it much easier for setting way paths & borders now smile

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  • #18, by MachtnixFriday, 25. April 2014, 16:27 10 years ago
    Ich habe es jetzt einigermaßen hinbekommen, aber der Wechsel von einer Kulisse MIT Objekt zu einer Kulisse OHNE Objekt - und zurück - hat nicht funktioniert. Das wollte ich wegen des transparenten Objekts. Merkwürdigerweise machte die zweite Kulisse immer einen Hopser und stand danach falsch, und ich fand den Fehler nicht (trotz derselben Position und "Kulisse sofort anzeigen".).

    Nun liegt das animierte Objekt einfach auf der Kulisse drauf, scheint also nicht mehr durch, aber naja... Das war alles eine elende Frickelei, weil man Animation und Objekt beim Plazieren nicht sieht. Zwei Millimeter verschoben, Spiel gestartet und kontrolliert, usw. Warum die Mauskoordinaten hier nicht halfen, weiß ich auch nicht genau. Also habe ich erstmal abgebrochen und werde es in 4.0 weiterprobieren, wo ja wohl deutliche Verbesserungen drin sein sollen und man auch sieht, was man tut :-)

    Das eigentliche Problem liegt darin, dass man aus Cinema4d zwei verschiedene Renderings aus exakt derselben Perspektive in verschiedenen Auflösungen und Maßen deckungsgleich nicht hinbekommt. Obwohl es so Gimmicks wie "Filmoffset" und "Gesichtsfeld" gibt. Deshalb ist die Animation in einem leicht anderen Winkel als die Komplettkulisse. Alle Charakterbewegungen im Endformat zu rendern würde das zwar beheben, ich hätte dann aber - wie beschrieben - riesige Frames mit viel Schwarz... ;-)

    Ich habe ein bisschen im Wiki gestöbert und bin natürlich gespannt auf die Möglichkeiten des 3D-Supports. Eine Frage dazu: sind mit "Bones" wirklich "Bones" gemeint, oder doch "Joints"? Cinema unterstützt nämlich seit R13 keine Bones mehr und deshalb sind meine Charaktere (die mit Bones geriggt sind) dort nicht mehr editierbar. Sollte Visionaire die "alten Bones" (Deformerobjekte) unterstützen, wäre ich echt glücklich!

    Machtnix

    PS: im Antwort-Feld gibt es keinen Absendebutton, so dass ich im Forum immer "zitieren" auswählen muss. Ist das normal?

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