Spiel wird unter Windows bei 1920x1080 herunterskaliert

  • #1, by crankschenkMonday, 01. May 2017, 22:51 3 years ago
    Hallo allerseits,
    ich habe ein Problem mit der Auflösung. Mein Adventure ist in 1920x1080 erstellt worden. Auf einem Monitor mit höherer Auflösung ist das kein Problem. Wenn ich das Spiel auf einem Notebook mit 1920x1080 starte, sagt mir Windows, dass es nicht die optimale Auflösung sei und das Spiel wird verkleinert dargestellt (in einem Fenster). Manchmal wird das Spiel sogar etwas aus dem Anzeigebereich geschoben (wenn ich noch einen zweiten Monitor angeschlossen habe).
    Hatte das jemand von euch schon mal? Sollte Visionaire nicht das Spiel immer passend skalieren? Oder habe ich evtl. eine Einstellung übersehen?
    Danke im Voraus
    Manuel

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  • #2, by afrlmeMonday, 01. May 2017, 23:04 3 years ago
    Sounds to me like you're forcing a resolution on your laptop higher than the recommended resolution for your laptop screen. Most common native resolution for a 15.4" laptop is 1366x768 unless it's a mac with retina thing or has high dpi resolution scaling. If that's the case then try right clicking on the game exe > properties > compatibility & ticking or unticking (I forget) the "disable display scaling on high dpi settings" option.

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  • #3, by SimonSTuesday, 02. May 2017, 10:48 3 years ago
    Es ist empfehlenswert in die config.ini Resolution = desktop einzutragen und keine feste Auflösung, sonst wird das System auf diese Auflösung umgestellt, wenn sie existiert. Viele Chips unterstützen es eine höhere Auflösung einzustellen als der Monitor kann, das sieht dann aber schrecklich aus.

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  • #4, by sebastianTuesday, 02. May 2017, 12:19 3 years ago
    sprich man sollte die fensterauflösung in der config.ini auch extra speichern, falls man zwischen Vollbild und Fenster wechseln kann und für die Fenster Auflösungen haben möchte? 

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  • #5, by crankschenkTuesday, 02. May 2017, 19:07 3 years ago
    Resolution = desktop steht bei mir in der config.ini und das Notebook hat exakt 1920x1080 als Auflösung. Interessanterweise hat die Einstellung im Kompartibilitätsmodus funktioniert. Das kann aber nicht die normale vorgehensweise sein, oder?

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  • #6, by afrlmeTuesday, 02. May 2017, 19:24 3 years ago
    Resolution = desktop steht bei mir in der config.ini und das Notebook hat exakt 1920x1080 als Auflösung. Interessanterweise hat die Einstellung im Kompartibilitätsmodus funktioniert. Das kann aber nicht die normale vorgehensweise sein, oder?
    What size is your laptop? I don't mean the resolution. Also does it recommend setting your laptop display to 1920x1080?

    As I already mentioned, the most common resolutions for laptops (15.4") are 1366x768 & (17") 1600x900. Anything higher than that & the laptop probably has high DPI scaling to fill in the pixels or whatever high DPI thing does. 1920x1080 is native resolution of a 23" to 24" monitor not a 13" netbook nor a 15-17" laptop.

    P.S: just because your display adaptor can go up to x or y resolution on your laptop or pc monitor doesn't mean that you should necessarily use that resolution.  wink

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  • #7, by crankschenkWednesday, 03. May 2017, 20:45 3 years ago
    Thanks for the advise. 
    But what does the player do, when he/she likes to play on a notebook?
    Doesn't Visionaire fix this automatically? Or do I have to add some options for the graphical settings?

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  • #8, by afrlmeWednesday, 03. May 2017, 23:37 3 years ago
    Just make some notes. PC games always require some players to mess about with settings on their own pc depending on the game. If they are using an high dpi resolution then they should untick the display scaling for high dpi option thing under compatibility tab.

    Also if game is running too fast on anyones pc then they should force vsync under their graphic cards settings.

    You can't personally add much in the way of graphical settings other than window/fullscreen & resolution. Not a 3D engine, so doesn't have the luxury of changing texture quality, texture scaling, shadow quality, fx quality, etc.

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