Einige Textprobleme / Some Textproblems

  • #1, by RadowSaturday, 28. December 2013, 03:26 11 years ago
    ## See below for english Version ##

    Heyho,

    ich fange gerade an mit Visionaire rumzubasteln und bisher klappt alles sehr gut. Allerdings habe ich jetzt ein Problem mit der darstellung von Text. Daraufhin habe ich erstmal alle Forenbeiträge zum Thema "text" gelesen, aber so ganz klappt es immernochnicht.

    Also folgende Situation: Ich habe einen Character, der Läuft durch eine Szene. Nun gibt es ein Objekt und ich möchte, dass er dieses anklick kann und dann ein entsprechender Text über dem character erscheint - was ja offenbar eigentlich standartmäßig und ohne weitere einstellungen passieren sollte. Da tut sich aber nichts.

    Ich habe einen Font eingespeist und der funktioneirt auch an sich (es ist mir gelungen über die ActiontextFunktion im Gamemenü Tooltiptexte anzeigen zu lassen).
    Ich habe es mit Display text for 'blah', Display Text by char 'blub' und mit 'Display speakertext' probiert.... nichts wird angezeigt.

    Danke bereits im Vorraus.

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    Heyho,

    I'm new to Visionaire and so far almost everything worked out fine, but now I'm stuck with an issue concerning the display of text.

    So, I have a character and a couple of scenes and an object. Now I want the player to click on the object and then the text to be displayed above the character. So far everything worked fine: changing scenes, changing the curser when hoovering over the object, etc.. But it wount display the text

    I did add a font and it does generally work (since I've been able to set a tooltipfunction via the actiontextoption in the gamemenue).
    I tried display text for 'blah', display text by char 'blub' and 'display speakertext' but nothing is actually displayed.

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  • #2, by RadowSaturday, 28. December 2013, 04:12 11 years ago
    Also ich habe die Lösung gefunden! Ich hatte immer den zum Curser passenden command gewähl ohne den command durch hoovern allein zu ändern.
    Der Curser sah also nach "do" aus und der text wartete auf einen "do" befehl, aber tatsächlich kam nur "walk"....nunja, jetzt klappts jedenfalls.

    Aber nun noch eine Anschlussfrage: Der text macht unheimlich schnell zeilenumbrüche und so ist ein kurzer satz auf 4 Zeilen verteilt, wie ändere ich denn das?


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  • #3, by AlexSaturday, 28. December 2013, 11:15 11 years ago
    hast du bei der Schriftart den automatischen Zeilenumbruch aktiviert? (im Einstellungen Tab der Schriftart)
    Falls ja, dann entweder deaktivieren oder den Wert für Max. Zeilenbreite erhöhen.

    Great Poster

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  • #4, by afrlmeSaturday, 28. December 2013, 16:04 11 years ago
    welcome to the vs community smile

    I haven't covered font image map things in the new wiki yet, but here is a page about displayed text: http://wiki.visionaire-tracker.net/wiki/Displayed_Text

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  • #5, by RadowSaturday, 28. December 2013, 18:00 11 years ago
    Hey danke schonmal.

    Ich habe jetzt noch eine Frage: Inzwischen habe ich ein Inventar implimentiert. In der linken obenren ecke wird aber immer die zweite hälfte von den Tooltiptexten angezeigt. Wie werde ich das denn los?

    -------------

    Hey thanks,

    I looked up the wiki, but didn't find the answer to this specific problem there. Well I figured it out anyway. But here is another problem: I implemented an inventory and it displayes the second half of my tooltip texts (those that are drawn next to the curser) on the top-left corner of the inventory. Any Idea how I can get rid of that?

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  • #6, by afrlmeSaturday, 28. December 2013, 19:32 11 years ago
    yeah in the main game properties tab is a section called "action text" - just choose an option from the dropdown menu. you can display text at cursor, inside of a box that you manually position or you can hide the text.

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  • #7, by afrlmeSaturday, 28. December 2013, 19:34 11 years ago
    I'm still working on this page but the initial game properties & mouse properties tab is explained @ http://wiki.visionaire-tracker.net/wiki/Game_Tab

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  • #8, by RadowSaturday, 28. December 2013, 21:22 11 years ago
    Hey thanks,

    I actually already did this and display the text at the curser. But it also copies the secodn half of it to the inventory interface.

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  • #9, by afrlmeSaturday, 28. December 2013, 23:06 11 years ago
    you mean the names yes?

    if you don't want it to display anything then don't add names to anything via it's properties tab. also in the properties tab for your interfaces is a checkbox that allows you to display/hide the action text. if you decide to display it then you have to manually determine where on the interface it should be displayed by setting the x,y co-ordinates of the 4 corner of a box/rectangle in which the text should be displayed.

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  • #10, by RadowSunday, 29. December 2013, 03:25 11 years ago
    Well I do want it to draw the name at the curser, but not at the inventory. Ill add a screenshot to illustrate what I mean.

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  • #11, by afrlmeSunday, 29. December 2013, 13:44 11 years ago
    hmm I'm not sure what's happening there. you have not enabled action text on the inventory interfaces properties tab? are there any errors listed in the messages.txt or visedit.txt log files found in your projects root folder?

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