Tunnel / Fahrstuhl System?

  • #1, by SpaehlingWednesday, 17. July 2013, 14:42 7 years ago
    Hallo Leute,

    und zwar beschäftige ich mich seit einiger Zeit wieder mit Visioniare. Bis jetzt hat auch alles wunderbar geklappt. Jetzt bin ich aber auch ein kleines Problem gestoßen, bei dem mir Spontan noch keine Lösung eingefallen ist. Eventuell mit ner Wahr/Falsch Bedigung. Die BIlder sind einmal von Indiana Jones / bei Monkey Island im Wald ist es ja das gleiche und das zweite Bild ist mein "Fahrstuhl-System". Der Unterschied bei mir ist wohl, dass es keinen Zufälligen Ausgang gibt.

    Momentan funktioniert es bei mir Folgendermaßen:
    Spieler betritt Aktionsbereich innerhalb des Wegsystems auf der Kulisse
    Die Bereichsaktion ist dann:
    - warte 500 Milisekunden
    - Person auf Position setzen
    - Gehe zur Position und warte bis Person angekommen ist

    Da die Zugänge ja mehrmals nutzbar sind, wird die Aktions leider auch immer direkt ausgeführt, da der Spieler ja logischweise wieder in einem Aktionsbereich landet.
    Das führt automatisch dazu, dass der Spieler keine Chance hat der Fahrstuhl zu verlassen und direkt eins weiter nach oben geschickt wird.

    Ich habs auch schon mit ner Pause probiert und gehoft, dass der Aktionsbereich nicht mehr ausgehührt wird, sobald der Spieler nicht mehr drin ist (deswegen Gehe zur Position xy [grüne Pfeile])

    Kurz nochmal zu meinem Bild:
    Rote Pfeile = Fahrstuhl Richtung
    Grüne Pfeile = Gehe zur Postion nach Ankunft
    Zahlen = Stockwerke

    Joar vielleicht hat jemand eine Idee. Der Aktionsbereich sollte nicht ausgeführt werden, bis der Spieler durch die Ankunfts des vorherigen Aktionsbereiches den akutellen Aktionsbereich einmal verlassen hat. Und erst dann wieder ausgeführt werden kann.

    ist das möglich?

    würde mich über hilfe freuen smile

    gruß

    PS: ich hoffe es ist okay in deutsch, da es mir etwas complex erschien, dass problem logisch in englisch zu erklären grin

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  • #2, by afrlmeWednesday, 17. July 2013, 15:53 7 years ago
    Did you check out my elevator mechanics script & demo?
    https://www.visionaire-studio.net/wiki/article/elevator-mech...

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  • #3, by SpaehlingWednesday, 17. July 2013, 20:21 7 years ago
    ey, no i didnt checkout your script + demo. iam little bit scared about using scripts. i try to avoid them as long as possible. i check it out tonight, thanks for the link. but maybe there is a way without scripts.

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  • #4, by afrlmeWednesday, 17. July 2013, 20:59 7 years ago
    If I remember correctly the script is commented to explain what's what ...
    also it's a combination of both action parts & Lua to make the elevator move...

    it's possible also with action parts alone I think, just requires a bit more work as you have to involve various conditions/values for the if else queries because you can only check certain things via the editors if query action parts.

    also each time you change your character to a new position, their animation resets, which was a problem I encountered while working on the demo, so to compensate I hid the character after he entered the elevator & loaded up an object containing character animations in his place.

    * edit: in regard to above character comment...
    technically with the latest build I don't have this issue as the walk cycle reset bug/oversight has been fixed so I can just switch out character to another outfit which contains whatever animations I want it to play via the walking animation section.

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  • #5, by SpaehlingThursday, 18. July 2013, 01:55 7 years ago
    hey AFRLme

    thanks a lot for your fast replies. i going to try it out now again. 2 am and i start with the work (wuhu).

    i planed to have no animation for elevator movement. my plan is, the player goes into the elevator and the doors get closed. and when he leaves the elevator the doors get open at the new stage/position.

    edit:
    hey again,

    i think i will get it working with an normal Scene-Object. I tried it with an "Action-Field" in the path sytem. But with an normal Scene-Object it should work. i give a feedback.


    edit edit:
    okay it works perfect with "move player object" with a scene object. i dont know why i came on this idea yesterday. I forgot that my "move-command" does the same like the "action-parts" when the player enter the zone.

    thanks again.

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  • #6, by afrlmeThursday, 18. July 2013, 02:48 7 years ago
    ok dokie wink

    I wasn't 100% sure what you was wanting, via the online translation. (bing translation is only so good)

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  • #7, by SpaehlingThursday, 18. July 2013, 03:07 7 years ago
    hehe, yeah it was hart to explain in the beginning for me to explain it in english. but iam a complicated thinking man sometimes grin.

    my plan was a simple elevator system. same system like monkey island or indy with the jungle and the wood, but without random get outs.

    the player clicks now on the object goes into the elevator. and after a short break he gets up into the next stage. the same works down-way too.

    so now i get to the next funny stuff. ^^

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