starting walk animation at defined frame - Gehanimation mit bestimmtem Frame starten

  • #1, by Marian77Sunday, 04. May 2014, 10:58 11 years ago
    Hi,
    I created my walking animation starting with the frame showing the pose in which the feet have the largest distance to each other. I did this because I find that easier for the animation setup in C4D. This means when VS switches from stand to walk, there is no sequence showing how he starts his first step. If I could tell VS to start with frame #5, I would not have the problem, since in the frame the left foot overtakes the right foot, the distance between the feet is small and the whole pose is fairly similar to his standing position. This would be a much smoother was to switch from stand to walk. (I guess I could just rename the frames, giving #5 the #0 and so on, but this would mean I would have to rename 96 files and I just don't feel like doing so)

    Hallo,
    ich habe meine Gehanimation so erstellt, dass das erste Bild den Teil des Schritts zeigt, in welchem die Füße den größten Abstand zueinander haben. Das hat technische Gründe, ist für mich beim Animieren mit C4D einfacher so. Das bedeutet aber, dass der Sprung ziemlich groß ist, wenn VS von Stehen zu Gehen schaltet, denn es gibt keinen Übergang vom Stehen zum Gehen, die Beine sind einfach urplötzlich in der maximalen-Schritt-Position. Kann man VS irgendwie beibringen, die Geh-Animation mit Bild Nummer 5 der Sequenz zu beginnen? In diesem Bild überholt gerade ein Fuß den anderen, die Distanz ist also ähnlich groß wie beim Stehen und die Pose an sich ähnelt der Steh-Pose sehr. So wäre der Übergang von Stehen zum Gehen recht geschmeidig. (Ich könnte wohl einfach alle Bilder in den Sequenzen umbenennen und das Bild Nummer 5 einfach Nummer 0 nennen u.s.w., das würde aber bedeuten, dass ich 96 Dateien umbenennen müsste, was ärgerlich wäre.)

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  • #2, by GreenLightDevelopmentSunday, 04. May 2014, 12:01 11 years ago
    Wenn du 5 bilder hast, wird er sie in reihe abspielen
    *1, *2, *3, *4, *5

    Sagen wir nun, du willst, das er *5 zweimal spiel. Dann machs dir doch einfach und mach eine kopie der bilddatei von *5 und nenn sie *1. natürlich musste nun *1 in *2 umbennen und *2 in *3 usw., das es wieder stimmt. Dann haste *1 bis *6, wobei ja nun das neue *6 und *1, das alte *5 ist. Und fertig is der lack ;-)

    Kurzum:
    Einfach die Reihenfolge der Bilder schon vor dem Import in Visionaire festlegen und dann den Spass importieren.

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  • #3, by ralf-membarthSunday, 04. May 2014, 12:03 11 years ago
    Lad deine Animation normal in Vs ein und entferne einfach nur die vorderen 4 Bilder. Zumindest war das in 3.7 möglich

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  • #4, by afrlmeSunday, 04. May 2014, 12:47 11 years ago
    Aye what mumpi said. Either remove the initial frames you don't want, then import them individually to the end of the animation or drag each frame into the place you need it to be. Or rename the image files.

    Quick note: the image files don't have to start with prefix number being 1, it works from lowest available number to the highest. So you would only have to rename the initial frames you wanted to add to the end.

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  • #5, by Marian77Sunday, 04. May 2014, 13:57 11 years ago
    This seems a good solution, I will rename the first ones to higher numbers than the last ones.

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  • #6, by Marian77Sunday, 04. May 2014, 14:18 11 years ago
    Just finished the renaming, seems to be working fine!

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  • #7, by afrlmeSunday, 04. May 2014, 14:32 11 years ago
    good to know wink

    it was also technically possible to control which frames to play using Lua, but would have been more hassle than simply renaming a few frames.

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