Gibt es ein offizielles Handbuch oder eine Hilfe?

  • #1, by LebosteinSaturday, 17. January 2015, 23:31 6 years ago
    Leider ist die Seite http://wiki.visionaire-tracker.net/wiki/Manual nur rudimentär gefüllt. Viele Punkte sind nur als Platzhalter angelegt, viele Links führe einfach ins Leere ("There is currently no text in this page"). Ist das so gewollt? Ich hab vergeblich versucht, etwas über Wegsysteme und Wegpunkte zu erfahren. Weder die Suche spuckt mir irgendwas Vernünftiges aus noch bin ich beim Durchscrollen irgendwie fündig geworden.

    PS: Ohne jetzt einen neuen Thread aufmachen zu wollen: Gibt es einen Link zu einem guten Forenbeitrag, Video oder doch einer versteckten Hilfeseite, dass die Sache mit den Wegpunkten erklärt? Wie sich die Figur verhält, um an ihr Ziel zu kommen? Eine wichtige Information, da man sonst überhaupt nicht weiß, wie man die Wegpunkte strategisch günstig setzen soll...

    Key Killer

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  • #2, by marvelSaturday, 17. January 2015, 23:51 6 years ago
    Hier gibt es viele Videotutorials smile

    https://www.youtube.com/channel/UC0dmw0Z1uP7TbcQYjxEyR2w

    Dieses hier behandelt speziell die Wegsysteme:


    Was das Wiki betrifft: Es wird von AFRLme gepflegt. Wenn er Hinweise bekommt was genau fehlt, ist er sicherlich dankbar wink

    Key Killer

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  • #3, by afrlmeSunday, 18. January 2015, 00:09 6 years ago
    Sorry. I tend to spend more time of documenting the scripting side of the engine. I've held back on a lot of the manual documentation because the editor & engine kept changing. Also there is a new GUI in development which means that even if I wrote up all documentation for current editor, that it will probably no longer be valid for when the new GUI version is released. I haven't received a fixed date on when that will be ready/released either.

    I can/will sort out some step by step basic tutorials once the Visionaire Studio competition is over & done with. Currently I lack the time & resources for making/writing up a consistent tutorial guide.

    The tutorials by Redspark that Thomas linked above are very good & easy to follow. They are in English though. He's just uploaded a new video on the hotspot (snoop) system.

    I have linked all of the available videos in the video section of the tutorial index page of the wiki. Tutorial page is found under Documentation > Tutorials.

    Imperator

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  • #4, by LebosteinSunday, 18. January 2015, 18:22 6 years ago
    Daran solltet ihr unbedingt arbeiten. Von einer Software für 50-1500 € Euro sollte man ein fundiertes Handbuch/Manual zu den wichtigsten Dingen, in welcher Form auch immer, erwarten dürfen. Die Software ist recht komplex und selbst für jemanden, der schon mit anderen Engines gearbeitet hat, ist vieles einfach nicht verständlich. Im Laufe der Zeit dürften doch genug Bilder, Beschreibungen und Schritt für Schritt-Anleitungen zusammengekommen sein, mit der man zum Beispiel euer WIKI (gute Idee, im Moment aber recht nutzlos) füllen könnte. Die Links zu den Video-Tutorials gehören dort ebenfalls hin, nebst Beschreibung, was in den Tutorials gemacht wird und welche Dinge vielleicht nicht angesprochen werden, aber dort und dort zu finden sind...

    @AFRLme:

    The most important things that I miss

    - description of the way and waypoint system: How it works exactly ("the character try to go to the target directly, if this not work, he search the nearest waypoint...." and so on), Tipps for a good waypoint strategy with examples. How I can close polygons? How I can create polygons? How I can move polygons? What is the effect of a polygon inside an other polygon (it cut out the walkable area?)? How I can close a polygon loop in the waypoint section?

    - description of using font images: what are the restrictions and requirements for a font graphic? How the true type fonts work?
    Edit: I have seen this: Thanks!

    - using of the explorer to edit values directly

    Key Killer

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  • #5, by afrlmeSunday, 18. January 2015, 19:40 6 years ago
    Granted, but until I have resources for creating tutorials, it is rather pointless in me trying to explain things with text alone. I'm hoping that the Visionaire Studio Demo Competition will provide me with some assets that I can use for generating the screenshots to go with whichever demo game I decide to use - or make myself.

    The explorer tool is very useful, but I believe it is buggy in certain places & will not let you create/edit data fields with it. For instance: in the last build, the option for creating new interface classes was not working. They had to be manually created by opening up the .ved file inside of a text editor like sublime text, atom or notepad++. I haven't tested whether or not it is working in the current build I am using.

    Imperator

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