Gibt es eine Möglichkeit, Dialoge per Aktion oder Script zu beenden (ohne, dass der Charakter es per Dialogoption tun muss)?
Mein genaues Problem: Ich habe zwei Szenen erstellt, die eher verschiedene Levels in einer Art Beleidigungsfechten im Stil von Monkey Island sind. Da sie recht lang andauern können, habe ich die Funktion eingebaut, dass man jederzeit während des Dialoges mit Esc wieder ins Hauptmenü kommt, von wo aus man das Spiel beenden, zurück zur Szene gehen oder aber die Szene wechseln kann. Wählt man eine andere Szene, geht in dieser aber nicht der geplante Dialog los, sondern der aus der gerade verlassenen Szene geht einfach weiter - man sieht also die falsche Dialogbox und hört bei der Auswahl von Antworten die Stimme des falschen Charakters aus dem Off. Kann man das irgendwie retten?
Danke!
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Hey!
Is there any way to end a dialogue via an action or script (without the character having to choose a certain dialogue option that ends the dialogue)?
My exact problem: I created two scenes that are more like levels in a dialogue match in the style of Monkey Islan insult sword fighting. As they can get pretty long you can leave the scenes by pressing Escape and get back to the main menu at any time during the dialogue, where you can either go back to the scene, quit the game or select another scene. If you choose another scene, though, the dialogue of the scene you just left keeps on playing. You see the wrong dialogue box and if you select an answer the voice of the character that is still in the other scene will mysteriously speak to you out of thin air. Any ideas how to fix this?
Thanks!
you could use action parts after each selection to add a number to a value or set a condition in which you could then switch out the final dialog choices for versions which have a end dialog after selection.
or you could create manually create your own dialog system for these parts using interface/scene objects & adding images with dialog choices & dialog box which you can select from using object areas & left click (immediate) - in combination with values/conditions etc.
I can't go into much detail right now as I'm currently cooking
nein noch nicht.
Die Möglichkeit, dass ein "NPC" sagt: "Geh weg", worauf sich der Dialog schliesst ist für komplexere sachen eventuell doch nicht schlecht Ich habe es mal als Aktionsteil hinzugefügt. Wird also in der nächsten Version enthalten sein.
lg, David