Animationsmitte aller Frames editieren

  • #1, by LebosteinFriday, 16. January 2015, 21:01 10 years ago
    Muss man tatsächlich die Animationsmitte jedes Frames einzeln setzen? Oder habe ich etwas übersehen? Falls ja:

    1. Wie kann ich die Animationsmitte aller Frames einer Animation gleichzeitig anpassen? Die meisten Programme, mit denen man Animationen erstellt und Frames exportiert, basieren ja auf einer identischen Animationsmitte aller Frames.
    2. Kann ich die Koordinaten der Animationsmitte auch direkt eingeben bzw. numerisch bearbeiten? Es ist nahezu unmöglich bzw. käme einer Sisyphusarbeit gleich, für alle Animationen und Frames den selben Punkt mit der Maus zu treffen. Es gibt ja auch keine Information darüber, auf welche Koordinate die Animationsmitte gerade gesetzt ist. Dann könnte man wenigstens so lange mit der Maus rumschieben, bis überall die gleiche Koordinate zu sehen ist.
    3. Ich habe ausversehen ein Frame verschoben. Wie kann ich die Position des Frames wieder auf 0,0 setzen bzw, exakt eingeben? Leider habe ich bei Frames mit transparentem Rand keinerlei Anhaltspunkt, wo sich die linke obere Ecke gerade befindet.

    Danke!

    Key Killer

    621 Posts


  • #2, by afrlmeFriday, 16. January 2015, 21:31 10 years ago
    The animation center is only for characters & it is globally set for each frame for each specific animation. You should make sure your frames are correctly aligned inside of the images themselves instead of trying to line them up inside of Visionaire Studio, as it's not very easy to do seeing as keyboard nudging currently does not work for character based animations.

    In regards to other animations: none of them require an animation center, they are positioned based on the top left pixel of the animation/image.

    P.S: to reset the frame position I suppose you could remove the frame & then re-add the frame again. It should reset the position of the frame. Ideally if you notice you have accidentally moved a frame, then you should press ctrl+z & undo your last action. There's also the command list which can be found via "edit > command list..." which will allow you to enable/disable recent changes made in the current session.

    P.P.S: I do agree that there should be something that displays the current top left pixel coordinate of the image/animation/frame you are currently dragging or have selected. I added the suggestion to the team dev/bug tracker to add a tooltip at the side of the mouse cursor which displays the coordinates of the top left pixel, but I suppose an additional coordinate display could be added to the toolbar instead.

    Imperator

    7285 Posts

  • #3, by LebosteinFriday, 23. January 2015, 20:41 10 years ago
    I am not the only one who had this problem. Look the tutorial from andi (from 19:55):

    https://www.youtube.com/watch?v=rnjdbsTmNsM#t=19m55s

    It would be very useful to have a possibility to set all animations to the same center point.

    Key Killer

    621 Posts

  • #4, by afrlmeSaturday, 24. January 2015, 00:37 10 years ago
    You can set them to the same center point. Take a note of the coordinate on the toolbar or use the animation studio (harmonizer) tool to match up the selected animation to another animation.

    It's good practice to use the same size canvas for each specific characters animations.

    Imperator

    7285 Posts