Neo Magazin Game Royale

  • #1, by fkoehneSaturday, 02. January 2016, 15:49 9 years ago
    Hi! I was just lurking here for some time now, playing around with Visionaire from time to time and finally wanted to drop by to show you our first little adventure game, the Neo Magazin Game Royale. It was just released (for free) for Windows, OSX, iOS and Android. Linux soon to follow.

    We, the btf, are a small company usually doing TV stuff, music videos and shortfilms. Since we all loved adventure games in our youth, we just wanted to give it a try. We never did anything like that before, so I thought it might be interesting to give a little insight in our production process.

    The game is a classic retro-style Point-&-Click-Adventure based on our very own late night show, the Neo Magazin Royale, which airs on german public TV channels ZDF and ZDFneo. As a player, you slip in the role of the show's host Jan Böhmermann and have to find his beloved sidekick, William Cohn, who went amiss just before the start of the show. Since the game was made for the fans of the show, we did it all in German, so it might be hard to follow for non-German speakers.

    Some Data:
    – it is a short game, average playtime ranges between 45 and 120 minutes
    – there are 10 rooms to explore (plus some more only used for cutscenes)
    – one main character with around 600 lines of text, all recorded for voice output
    – six additional characters with few text, but also recorded for voice output
    – a lot of basic animations plus some special animations for the main character
    – inventory with around 20 items
    – a music score with 4 tracks, based on the show's main theme (inspired by DotT)
    – sound design with around 150 soundfiles
    – one introduction video (based on the original opening of the show)
    – released for Windows, OSX, iOS and Android, Linux soon to follow
    – download is free (http://gameroyale.de)

    Team & Time:
    – engineering in Visionaire took around 8 weeks by 1 person (me)
    – graphics and animations done by three artists in four weeks
    – one week sound design by the sound engineer
    – one week of composing the soundtrack
    – two weeks of additional engineering and work on different platforms by 1 person
    – some probably sleepless nights for the Visionaire developers doing a great support job!!!
    –––> thanks again, guys!

    We are quite pleased with the result, reviews and ratings are fantastic so far. But of course there are always things to improve and we still have a lot to learn. There are very few bugs on iOS, OSX and Windows. Most bugs occured on Android, but considering all the different devices and that it was the first Visionaire game released on Android (as far as I know), we are doing well.

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  • #2, by tristan-kangSaturday, 02. January 2016, 16:20 9 years ago
    It's a great game to start VS's new year.

    Great Poster

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  • #3, by LebosteinSaturday, 02. January 2016, 21:06 9 years ago
    Klasse Spiel, bei dem richtig das 90-er Gefühl der alten Spiele wieder hochkommt. Hat großen Spaß gemacht. Und technisch toll umgesetzt (wenn da nicht der komische "Benutze Gegenstand mit Gegenstand"-Bug wäre, der aber leider in Visionaire fest eingebaut ist. Ich verstehe bis heute nicht, warum man einen Gegenstand mit sich selbst benutzen sollte).

    PS: Ich frag mich allen Ernstes, warum der Eingangs-Post auf englisch verfasst ist... ein deutsches Spiel über eine deutsche Fernsehshow eines deutschen Senders. Ich glaube eher nicht, dass es viel internationales Publikum geben wird.

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  • #4, by sebastianSaturday, 02. January 2016, 22:24 9 years ago
    Ist der Grafikstil ein echter Photoshop Phillip(tm) ?

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  • #5, by loro-gamesSunday, 03. January 2016, 00:50 9 years ago
    Hab es auch schon gespielt und gratuliere zu einem sehr gelungenem Spiel! smile

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  • #6, by fkoehneSunday, 03. January 2016, 13:01 9 years ago
    PS: Ich frag mich allen Ernstes, warum der Eingangs-Post auf englisch verfasst ist... ein deutsches Spiel über eine deutsche Fernsehshow eines deutschen Senders. Ich glaube eher nicht, dass es viel internationales Publikum geben wird.


    Ja, das Spiel selbst richtet sich an die deutschsprachigen Zuschauer der Sendung. Ich hatte aber den Eindruck, dass sich hier im Forum auch die ein oder andere internationale Stimme tummelt und wollte einen kleinen Überblick geben.

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  • #7, by LebosteinTuesday, 05. January 2016, 09:54 9 years ago
    @btf: Ist das euer erstes Adventure? Oder hab ich da in der Vergangenheit bereits was verpasst? Bei der Qualität würde ich gleich ein weiteres dieser Art spielen wollen. Ich wäre auch bereit dafür zu zahlen wink

    PS: Mit welchem Programm wurden denn die Grafiken "gepixelt"?

    Key Killer

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  • #8, by fkoehneWednesday, 06. January 2016, 21:12 9 years ago
    @btf: Ist das euer erstes Adventure? Oder hab ich da in der Vergangenheit bereits was verpasst? Bei der Qualität würde ich gleich ein weiteres dieser Art spielen wollen. Ich wäre auch bereit dafür zu zahlen wink
    PS: Mit welchem Programm wurden denn die Grafiken "gepixelt"?


    Danke, das freut uns zu hören. Ja, das war unser erstes Adventure – wir wollten einmal in einem überschaubaren Rahmen ausprobieren, wie man so etwas angehen würde. Hoffentlich wird es nicht das letzte sein.

    Die Pixelgrafiken sind größtenteils handgezeichnet am Grafiktablet in Photoshop entstanden. Hier und da haben wir auch pixelig gerenderte 3D-Modelle verwendet und anschließend nochmal per Hand überarbeitet.

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